RAIN&ROUTINES

Det är typiskt att de ska börja regna när man slutar då det har varit soligt hela förmiddagen! Tur att man har skaffat sig en ordentlig regnjacka när man ska ut med Nelly. Hon är så rolig för hon hatar vattenpölar och försöker hoppa över dom eller gå runt men nu var det en stor över vägen som hon var tvungen att gå igenom och gick som en snabb krabba, jag måste få med det på film nästa gång haha!
 
Nu har jag helg igen, veckorna går så fort! Jag jobbar måndag till torsdag varje vecka med olika tider. Jag har börjat få in rutinerna nu efter mitt schema och går upp varje dag ungefär en timme innan jag börjar så jag hinner ut med Nellysen och sen äter jag frukost vilket alltid är chiapudding med kvarg yoghurt och hallon till Nyhetsmorgon, sminkar till basen och lite mascara, plattar till luggen som alltid spretar åt alla håll, sätter på relax musik högt på datorn så Nelly håller sig lugn (de funkar faktiskt, hon bryr sig inte ens när jag går eller skäller när jag kommer hem) och sedan drar jag till jobbet som är 2 minuter från vårat hem vilket är så skönt! Och jag har aldrig ångest över att gå dit, man blir alltid lika glad när man kommer dit och det är så ett jobb ska kännas för alla!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback