MAMMAGRUPPER

Dagarna rullar på här i Örebro och vi börjar trivas riktigt bra. Jag har försökt hållt mig mer hemma i veckorna än i början då jag mest drog till mina nära&kära i Västerås. Men nu till hösten känns det bara mysigt att bona in sig här hemma och mysa. Jag har även börjat prata med flera mammor via en mammagrupp på facebook. Jag hade svårt för mammagrupper i början när jag blev gravid, speciellt gravidgrupper som sedan blev till mammagrupper för de är så många som bara skryter om sina barn och sånt tål jag inte. Men så hittade jag en mammagrupp för mammor i Örebro och tänkte att jag ger det en chans.
 
Så förra veckan gick vi faktiskt en långpromenad med Karolina som jag började prata med i gruppen och de visade sig att hon bodde i huset bredvid oss faktiskt och har en son Lion som bara är en månad yngre än Maxell så det var jättetrevligt och vi ska träffas igen i veckan :) Jag har även fått med flera mammor i gruppen på att ses på en picknick träff i Stadsparken nu i veckan vid fint väder så det ser vi också framemot! (jag är inte desperat efter mamma-vänner jag lovar haha!) 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback