MAXELL 6 MÅNADER IDAG!

Jag kan inte förstå att våran bebis blev 6 månader idag, redan ett halvår! Han föddes ju nyss! Men ändå känns det som att han har funnits här jämt. Jag minns inte ens vad man gjorde innan honom, inget vettigt i alla fall! Nu känns livet mer livligt och värt att leva. Jag har mått väldigt dåligt sen min älskade farmor som stod mig väldigt nära gick bort bara en månad efter Maxell kom.. så jag var med om det värsta och bästa samtidigt och väldigt känslig som nybliven mamma mitt i en sorg som jag fortfarande är i men med hjälp från Andreas, familjen, vänner och bara av att titta på Maxell så har det gått bra. För han är den mest charmigaste ungen som finns och får mig på bättre humör många gånger om dagen ♥
 
Man har redan märkt av en personlighet, han kan vara lite envis och blir väldigt glad när han får uppmärksamhet. Som när vi är nånstans, på bussen eller i stan, köar nånstans och får kontakt med någon så ler han med hela ansiktet mot dom haha! Och nu får man hålla extra koll för nu stoppar han allt han får tag på i munnen och han har även börjat få upp knäna för att snart ta steget till att krypa, börjar få tänder som man kan se lite igenom tandköttet som är på gång (vilket vi även märker vissa kvällar/nätter då tandköttet svullnat..ho tålamod!). Han kan även äta med skeden själv även om det blir mycket kladd och ibland åt fel håll så förstår han att den ska in i munnen ;) Dricker ur pipmuggen själv och skrattar för fullt åt Nelly och när man kicklar honom på magen och pussar han i nacken. Det bästa som finns är att se hans lilla ansikte titta upp från hans säng med stora förvånande ögon som sedan spricker till ett stort leende när han får syn på att vi är vakna haha åh! ♥ 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback