V40-41

Igår lördag den 11 februari var han beräknad att komma men ville inte titta ut. Det känns sjukt att det har gått 9 månader och 40 veckor! Minns den första tiden när jag skaffade gravid appar och såg att det var 90% kvar av graviditeten och nu står den på 100% färdig istället!
 
Tiden har varit tuff det ska jag inte ljuga om, den har varit så tuff att jag inte vill bli gravid igen. Jag mådde illa i början, hade kanske runt 2-3 veckor som var okej där i mitten sen kom foglossningen och håller i sig än. Den kan även hålla i sig till flera månader efter förlossningen också vilket jag inte hoppas! Många tårar har runnit, smärtan har varit tuff men jag är glad över allt stöd även om många inte förstår hur jobbig en foglossning är. Men jag hade otur och om jag klarar den här smärtan så klarar jag en förlossning, jag är så peppad nu!
 
 Många börjar höra av sig nu, vissa flera gånger om dagen och frågar om jag känner något, om han är på gång, om jag födit för jag har inte varit inne på fb på ett tag. Nej, vi väntar lika mycket som ni och det är ingenting jag kan göra något åt även om jag önskade. Och det är okej att fråga det är bara jobbigt att de inte vill hända något, han verkar vara lika envis som sin mamma som farmor sa idag när jag var förbi ;) ♥



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback