VÄSTKUSTEN 2017

Vi började våran resa i lördags till Göteborg där vi träffade Linnea&Christoffer som vi drog med till Liseberg där vi mötte upp Jenny, Jonas, Denies och Nick. Vi åkte mest berg och dalbanor, jag har åkt Helix för två år sen men herregud va rädd jag var den här gången! Ändå var jag tvungen att känna adrenalinet 5 gånger till. Vi åkte även Flumrider och den har inte jag åkt på flera åren de var väl kul att bli helt dyngur men vi hade tur med vädret så de var mest skönt. Vi hade en riktigt rolig dag och jag längtar till Maxell blir större så vi kan åka karuseller med honom :)
 
På söndagen tog vi oss vidare till Falkenberg Strandbad som vi besöker nu för 3de gången och jag älskar det! Dom hade en ny pool och spa anläggning för i år och de var hur fint och bra som helst! Vi tog en natt där och både rummet, frukosten, servicen och hotellet var hur bra som helst, bästa vi varit på! Så dit kommer vi åka flera gånger och jag ser framemot en weekend med vänner där nångång!
 
På måndagen regnade det och vi skulle till Gekås Ullared, vilket halva Sverige också skulle så det var kö utanför som vi stod i en timme typ och de har vi aldrig varit med om tidigare. Först gick vi ur den för de regna så mycket men sen när de klarna upp sig så tänkte vi att vi provar så gick de lite fortare. När vi väl kom in så var det ju kaos men vi höll lugnet och började gå igenom listan vi gjort på allt vi tänkt köpa vilket var mest till Maxell och inredning till hemmet. Vi hittade inte så mycket vi hoppats på men lite blev det, jag är så glad över att jag hitta den perfekta gråa nyansen och runda storleken på en matta som ska vara i Maxells rum, vi har letat länge efte en sådan så det var de bästa fyndet!
 
 
Efter Ullared åkte vi vidare till Halmstad där en av mina bästa vänner Ida bor med sin Simon så det var jättekul att träffa dom igen! De båda pluggar där sen får vi hoppas att dom vill flytta till Örebro vilket dom är lite sugna på så får se ;) Vi var på Tylösand men de var mest molnigt och regnigt så inte direkt badväder men sista kvällen sprack de upp och vi fick lite sol till slut. Vi gick till resturangen Tillsammans som är en väldigt populär eko, miljötänkande, hippie ställe som var väldigt udda men skön, vi gillar att prova på annorlunda ställen. Som Andreas pizza t ex var med jordgubbar och färskost och min drink var rosa glittrig med sockervadd ;) 
 
Så vi har haft en bra semester trots dåligt väder och Maxell har varit en väldigt snäll bebis för det mesta, kvällarna har varit lite kinkiga då och då med tänder som är på g men de har gått bra. Han är så go som charmat många hotell gäster och personal under våra hotell vistelser ;) 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback