FLYTT OM EN VECKA ...

Nästa söndag flyttar vi.. Nu känns de jobbigt igen, de går väldigt upp och ner. Men jag hade hellre velat att de blev till hösten istället för mitt i sommaren när alla snart blir lediga här. Jag älskar våra spontana dagar och kvällar med vänner men nu kommer det inte bli lika lätt. Det är en timme med bil och 45min med tåg men det blir inte samma sak som att ses om några minuter utanför och bara gå ut och gå en fin sommarkväll.

Jag minns bara hur dom 2 åren i Eksjö var, jag kände mig aldrig hemma där eller att jag direkt klicka med någon från jobbet som jag hade där. Men jag läste upp mina betyg från gymnasiet och läste även andra kurser så jag blev utbildad men det var ändå väldigt tufft psykiskt. Jag är så glad över att jag hittade den där söta lilla valpen som kom in i vårat liv då annars hade jag varit mer uttråkad. Men det blev många tågbiljetter hemåt under dom åren kan jag säga. 

Men det blir nog bra till slut, jag har bara så svårt för nya ställen, att man måste byta bvc, barnmorska, läkare nu när vi har så bra här. Och så hatar jag att flytta, just det där med att packa och flyttstäda lägenheten då vi inte tänker ta firma som sist för dom hade städat jättedåligt. Nu kan inte jag skylla på nån graviditet heller  så nu får jag bara bita i det sura äpplet och hjälpa till haha.. Bitter?




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback