VIKTHETS ÄR INGET FÖR MIG

Jag hittade dom här bilderna och hade helt glömt bort dom! Den första togs bara nån dag innan förlossningen och jag minns att jag ville ha bilder varje vecka för att se magen växa men vi glömde jämt bort att ta så det var tur att vi fick nån bild på magen innan det var dags! Och den andra bilden är tagen nån vecka efter förlossningen med våran älskade kille. Det är så sjukt hur fort magen sjunker tillbaka på en gång när man födit, de är ju i för sig inte så konstigt med tanke på att kulan är ju själva barnet men att den bara försvinner sådär snabbt när den vuxit i 9 månader! 
 
Efteråt var man ju väldigt degig på magen men inte alls så farligt som jag trodde att jag skulle bli efteråt. Och när jag blev gravid så tänkte jag att jag skulle bli stor överallt på kroppen och var beredd på det men jag fick en mage som gick rakt ut, lite bredare armar och vader men inte mer än så och gick upp 6kg under hela graviditeten. Så om man ska säga något om det så har jag varit väldigt nöjd som gravid utåt men inte på insidan alls så jag är glad över att de är över! 
 
Många hetsar kring vikten direkt efteråt och vill träna så fort de kan men jag försöker och inte bry mig så mycket och visst kanske jag känner så just för att jag inte gick upp så mycket. Jag har fortfarande lite degig mage, lite större armar och vader än innan och en rumpa som inte är lika fast som den varit men vad gör det? Nu försöker jag fokusera på att vara så bra mamma som möjligt och längtar efter att få plaska med honom i vattnet och leka på stranden varenda sommar nu framöver! Alla gör precis som de vill, ingenting är fel bara man själv mår bra för då mår även barnet bra ♥



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback