HOS FRISÖREN = EGENTID!

Förra veckan var jag och fixa mitt barr igen hos Amanda på Hairdesign By Amanda. Det var första gången sen förlossningen och framför allt som mamma! Min lilla grabb var i trygga händer medans jag satt på salongen i 4 timmar och det gick jättebra, jag njöt kan jag säga! Nog för att jag älskar min lilla bebis mer än allt annat här i världen såklart men det var så skönt att bara få vara jag en stund och inte prata om bebis bajs. För även om man är mamma och allt kretsar kring barnet så får man inte glömma bort sig själv, det blev jag påmind om och de är ju så sant! Jag blev supernöjd med håret, de fick bli en ljus balayage med en sombre nertill vilket är en ombre fast med mjukare övergång. Perfekt för sommaren!
 
Det var steg två i vår process till att bli ljusare för man kan inte avfärga och bleka allt med en gång (vilket många tror och sliter på håret). Så första gången jag gick var jag helt mörkhårig vilket var i januari har jag för mig då Amanda avfärgade, la in en ljusare ton med balayage slingor över hela håret. Tredje bilden är mitt hår efter förlossningen, då det blev väldigt slitet och hemskt som ni kan se (man kan även tappa mycket hår efter förlossning och under amning). Så Amanda räddade det nu med blekning, fibreflex, nyansering, sombre, mörk bottenfärg och en massa glans! Tusen tack du är bäst ♥
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback