MYS MÅNDAG

Idag har vi en mys måndag då vi bara är hemma och chillar tillsammans jag, min plutt och djuren. Maxell sover fortfarande förmiddag och eftermiddag då jag har tid att städa, söka jobb&utbildningar och blogga ;) Sen är det full fokus på vad han hittar på för bus, han ska klättra upp på allt och vill gärna försöka gå och håller i sig men trillar väldigt lätt då han gör krokben på sig själv eller vill vända sig om och så finns de inget att ta tag i där ;)
 
I helgen har han sovit över hemma hos mormor&moffa, sist han gjorde det så var han 3-4 månader två nätter när vi höll på att flytta och städa ur lägenheten. Det gick ju bra då såklart även om jag tror att mormor tycker de var skönare att han sov lite mer nu än sist då han vaknade varje timme och skrek mer ;) Nu sover han oftast 19-07 vilket är superskönt! Så det hade gått jättebra, de hade busat allihopa och krypit runt med honom i huset haha! Maxell trivs jättebra med dom och hans morbror så vi var inte ett dugg oroliga. Min mamma jobbar även på förskola och gjort i hundra år så hon vet precis hur hon ska göra :)
 
Det känns så bra att vi har vant honom vid andra väldigt tidigt, han brukar aldrig bli ledsen i andras famnar och aldrig varit speciellt mammig eller pappig vilket är skönt! Men de kanske kommer även om vi hoppas på att de inte gör det. De är så olika med dessa faser de kan gå igenom, jag har inte brytt mig så mycket heller. Vissa läser så otroligt mycket om faser och tror sig veta allt, men man får ta de som de kommer. Vissa går inte ens igenom faserna alls. Så det är väldigt olika. 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback