GRATTIS MAXELL PÅ 1ÅRS DAGEN!

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Maxell och även våran hund Nellys födelsedag hurra hurra hurra! ♥ Det är helt sjukt att det redan har gått ett år sedan! Det känns som att de var igår som jag låg där i sängen och kände förvärkarna och ringde till Andreas som hunnit komma till jobbet en timme bort. Han blev lite stressad och fick köra hem igen, han sa att han aldrig har varit så nervös som när han satte sig i bilen påväg hem haha! När han kom hem såg han mig flåsa mot byrån i hallen och vi ringde in, de sa att vi fick komma men jag ville inte bli hemskickad som alla blir första gången så jag kämpade på hemma och vi tog tid och försökte se på tv men de gick inte, jag kunde inte koncentrera mig på något och visste att nu var det dags. Jag kunde knappt sitta i bilen påväg till förlossningen och kunde knappt stå när vi klev ur, jag fick hänga mig i trapphuset innan de släppte in oss och jag minns hur jag bara hatade varenda sega jävel som inte bara lät mig komma in och föda.
 
Men vi fick vänta en liten stund, jag minns att jag grät på toaletten för de kom så mycket blod och sköterskan öppna och jag trodde jag hade fått missfall men hon sa att de var normalt. Sen kom värkar från helvetet fram, jag trodde att jag skulle dö var 3 minut och tänkte alla tankar jag kunde komma på om hur jag skulle tänka och andas, vad hade alla sagt hur ska jag göra. Jag tog ingen smärtlindring förutom lustgas och ibland kändes det som att jag svimmade i den men de var så skönt att komma bort. Sen känner jag bara att det är dags, han vill ur mig och glider ner och jag skriker att jag måste föda, dom tror mig inte men när hon tittar så skriker hon efter den andra och att de måste skynda sig vilket gjorde mig jättenervös. Hon säger åt mig att ta i allt jag kan och jag är så taggad, jag har aldrig varit mer redo i hela mitt liv och så kom han ut. Jag minns att jag hamna i chock och sa typ att han såg mörk grå ut när de visade upp honom ;) Sen kom tårarna från både mig och Andreas som var bästa stödet man kunde tänka sig och där låg Maxell på mitt bröst så liten och oskyldig. Det kom en lycka som vi aldrig känt förut, den förstår man på riktigt bara när man fått sitt barn. Vi älskar livet med honom. Världens bästa Maxell, grattis på 1års dagen! ♥




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback