FALSK BILD AV VERKLIGHETEN?

När man tittar på instagram så ser allt så glatt och lyckligt ut på de flesta konton. De är klart man väljer att lägga ut de bästa. Ingen skulle lägga upp diaré blöjor? (vilket jag i för sig inte skulle vilja se heller) MEN ni fattar.
 
Varför lägger vi bara upp de fina från livet då? Jo för man vill ha ett fint flöde, man vill kunna minnas allt de som är fint och bra, i alla fall jag. Visar man då en falsk bild av sitt liv? Nja. Jag tycker de är okej att få lägga upp precis vad som helst. Men jag själv väljer ju bilder som jag är nöjd med och som kanske ger inspiration och visar mina intressen och för att ha minnen.
 
Jag tycker även de är kul att få nya följare och de skulle jag inte få om jag la upp mörka dystra bilder på när jag gråter och bara skriver deprimerande saker? För de är ju klart man har såna dagar också men inget jag vill dela med mig av på sociala medier. Jag har ett stort fotointresse och alltid haft så därav mitt flöde i alla fall. Jag är även mest aktiv där så följ gärna!
 
INSTAGRAM 👉 MINMAXELL 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback