PARADISE EVERY TIME SHE CLOSED HER EYES

(null)
(null)
(null)
(null)
Vi hittade paradiset, en av världens vackraste stränder. De kan faktiskt varit den finaste jag stått på när jag tänker efter. Jag älskar de korallblåa havet med den fina sandstranden som var så len mot fötterna. Maxell älskade stranden, han lekte med sina strandleksaker och ville helst lägga sig ner i den. De var lite svårt att gå när man precis har lärt sig men han kämpade på och skratta. Han var lite rädd för vågorna och ville helst kolla från pappas famn och peka. Det är så häftigt att få visa han allt för första gången även om han kanske inte förstår allt så hänger han med och är nyfiken 🤗
 
Den här stranden heter Morro Jable och låg ca 30 min från Costa Calma där vi hade hotell. Efter att min moster Hanna skickat en bild när hon varit där så bestämde vi oss för att åka dit direkt och de var verkligen lika vackert som på bilderna! Vi tog en lokalbuss vilket också var lite spännande i sig, vi hade ingen aning om vart vi skulle hoppa av men de hade sagt att de är bara hoppa av när man såg stranden så det gick ju bra och de kostade oss endast 60kr t/r.
 
Det sjuka var att Apollo hade en strandtur dit för 400kr t/r en halvdag?! Så mitt tips till alla är att kolla ut utflykter själva och fråga er fram, betala aldrig överpris för något! Även om resebolag har sina rekomendationer så vill de mest bara tjäna pengar, vi brukar aldrig köpa utflykter via dom. När vi var i Turkiet förut så hade dom en spa upplevelse men vi hittade ett eget mycke finare ställe som dessutom var billigare med hamam och hela kitet så kolla alltid själva först! 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback