RESA MED SMÅBARN!

Vilken underbar resa vi har haft! Jag har inte hunnit eller haft så bra internet därborta så jag har inte kunnat blogga men nu kommer en uppdatering! Vi bokade en sista minuten som jag skrev om och de var till Costa Calma i Fuerteventura (som jag aldrig kommer lära mig att uttala haha!). Resan var så billig så vi passade på, för oss tre med all inclusive gick det på knappt 10, hur bra som helst! Så passa på att dra nu när de är så fint väder i Sverige för även om de är sommar här så är de ingenting mot vad en resa gör för hela familjen! Vi skulle gärna vilja fortsätta resa med en gång! 😎
 
Många vänner och bekanta har frågat hur de var att åka med Maxell och de gick jättebra! De krävs bara lite mer planering när man reser med småbarn och att vi föräldrar håller oss lugna så går allt! Vårat flyg tog 5 och en halv timme(!) vilket är ganska långt.. Men med välling vid starten och bra underhållning, leksaker och snacks så gick det jättebra! Och vi försökte hålla honom vaken enda tills vi flög så han sov både dit och hem, dit sov han hela 3 timmar så det var superskönt! Hem däremot så sov han bara 1 timme men han gallskrek aldrig som vi var rädda för utan var lite gnällig emellanåt men vi hade så bra appar på surfplattan, vet inte hur många gånger vi såg Bamse sången om och om igen (stackars dom runt om haha) och bilen var med så han fick leka lite vid våra fötter på golvet haha! 🙈 Och på hemresan hade vi två pojkar som var lite äldre som kittla och lekte titut med honom så han och vi var nöjda! 
 
Så mina 5 bästa tips för att klara av flygningen med småbarn är:
1. Små favorit leksaker som inte tar för mycket plats i väskan vi hade t ex en bil, en bok och babblarfigurerna.
2. Surfplattan, oavsett vad du tyckte innan så kommer de här vara räddaren i nöden JAG LOVAR! Och se till att ha laddare med, nerladdade appar, filmer då inte alla flyg har Wifi. 
3. Tröja med dragkedja som man kan sätta av och på.
4. Snacks, puffar, klämmisar, frukter, kex (utan socker för annars blir de sockerkick delux🙈)
5. Boka med extra benutrymme så barnet kan leka på golvet. 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback