BÖRJAT PLUGGA

Vädret, äntligen sol! Hur underbart är inte detta? Det börjar bli ljust redan vid 06:30! Och vi är äntligen friska igen efter 3 veckors hostande och snoris näsor. Så nu kan vi äntligen vara ute, hänga med vänner och hoppas på att få bada på fredag med pappa efter jobbet, de är så mysigt!
 
Vad har hänt sedan sist jag blogga då (jag ska bättra mig!). Jo, jag har faktiskt börjat plugga igen! Jag måste plugga Engelska 6 för att kunna söka min högskoleutbildning som jag vill in på till hösten.
 
Så det är en distans kurs på 10 veckor med ett högt tempo. Redan nu ska vi läsa ut en engelsk skönlitteratur och presentera den inför klassen till nästa vecka och den ska vara innan 1900-talet så jag valde en från stadsbiblioteket igår, får se hur detta ska gå! Och till veckan efter ska en till bok vara utläst.. ho!
 
Det är en distans kurs men med obligatoriska klassrums lektioner då vi är runt 20 personer sammanlagt. Igår var första träffen då vi fick information och fick sedan diskutera i grupper och de kändes skönt att höra att alla kände likadant inför detta, att engelskan är lite knagglig och man skäms lite för att prata men efter ett tag gick det bra. Det ska bli spännande och se hur de går att presentera boken i 10min nästa gång.. hjälp..



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback