VÅRENS PLANER

Jag känner att jag äntligen har hittat energin igen. Jag är taggad på att ta tag i saker och köra på, jag känner att de är mitt år i år! Jag har lite olika mål under året som jag hoppas jag kan nå och sträva efter. Jag vill t ex söka in på en utbildning till högskolan i höst.
 
Det som stör mig lite är att jag måste läsa Engelska 6 först fast jag har Engelska 5 och ett slutbetyg redan men det är väl för att de kräver mer av en så det är väl bara bita i de sura äpplet och köra på med den kursen innan jag kan söka mig in i april. Så det är det första steget jag ska göra nu för att nå målet. Jag tror att jag även ska göra högskoleprovet också, det lutar åt det nu bara för att få större chans att komma in. Det är alltid bättre oavsett vad resultatet blir så tittar de på vilka som har gjort högskoleprovet. Så nu jävlar!



Kommentarer

Du kommer garanterat bli antagen till kursen eftersom du har rätt att läsa eng 6 då det är en behörighetsgivande kurs. De kan alltså inte neka dig 😘 /Din SYV-vän


Kom ihåg






Trackback