KLÄDÅNGESTEN INFÖR SOMMAREN ..

När jag öppnar min garderob så är det bara svart och grått, mest mörka kläder. Jag mår dåligt bara jag öppnar den och var tvungen att beställa lite ljusare kläder och vågade mig på lite mönster också, jag har inte fått plaggen än så jag vet inte om något ens passar men jag beställde dessa ovanför. Det var länge sedan jag var färgglad och hade blommönstrat till vardags så får se, kanske bara behåller den gråa t-shirten för de är mest jag just nu haha men ska prova de andra i alla fall!
 
Jag känner att jag är lite vilsen i hur jag ska klä mig, jag har aldrig haft svårt för de förut men då hade jag också en kropp som kunde bära allt och känna mig bekväm i de mesta. Nu har jag en ny kropp efter att ha blivit mamma och inte orkat träna lika hårt som jag önskat så nu får jag anpassa mig lite för att känna mig bekväm. Det ger mig ångest inför sommaren. För jag vet att man ska känna sig bekväm i sin kropp precis som den är och inte bry sig och lalala. Men de gör jag, jag hatar att se mig själv i bikini men samtidigt så längtar jag efter att få leka med min son på stranden så jag får bara försöka styra bort tankarna. Jag provade klänningar, toppar, bikinis och baddräkter i provrum igår och kände ångesten växa och la ifrån mig allt och gick. Jag önskar så att jag kunde känna mig bekväm men de går inte.. 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback