LÄNGTAR LITE TILLBAKA

Jag har inte uppdaterat så mycket om mina planer. Men nu har jag sökt till två utbildningar på universitet här till hösten. Och jag bloggade om att jag provjobbade för ett tag sen och de gick jättebra, jag fick tjänsten men var tvungen att tacka nej då de ville ha mig vissa vardagar och de går ju inte nu när vi inte ha förskoleplats förens i aug.. men jag letar vidare och bara helgjobb just nu och vardagsjobb till hösten men de är svårt att hitta för oftast vill företag ha både och. Men vet ni något i Örebro eller vardagar efter 17 så hojta! (går även bra i Vässan också hehe). 
 
Jag har fått lite vad ska man kalla det, hemlängtan? Jag vantrivs i Örebro och försöker verkligen, de är jättefint här och de finns allting men jag vet inte om jag vill bo här. Jag vill ha närmare till släkt&vännerna där och till vattnet, stränder för de finns inte riktigt här på samma sätt. Jag saknar mina promenader längs mälaren när vi bodde på Öster Mälarstrand förra sommaren och lägenheten som var helt okej i sig, de var bara hyresföreningen som var kass. Men området skulle man gärna vilja bo på igen, synd att man inte var miljonär så man kunde köpa sig en trea bara sådär för hyra kommer vi inte göra igen. Jag kollar på Hemnet lite då&då men de finns inget direkt vi fastnat för och vi har egentligen inte bråttom men vi båda vill hitta något närmare allihopa där igen. Men de får tiden visa, kommer jag in på universitetet här i höst så blir vi ju kvar men hittar jag jobb i Västerås så drar vi 😜




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback