BVC & DAGIS UPPDATERING

Vi var på BVC för nån vecka sedan så fick vi beröm för att han var så snäll och duktig som ställde fötterna mot väggen, ställde sig på vågen, la klossar på hög utan problem och gnäll (stolta föräldrar!😍). Han hade blivit 86cm lång och vägde 11,9kg. En lång och smal kille men låg helt perfekt i kurvan även om alla gnäller på att han är för smal. Men tro mig, den där ungen kan äta och äta mer när han har ätit haha! Han springer till köket varje dag och säger "KAAKA" som mormor hans har lärt honom tror jag😙 Han älskar även "KANGKAKA"  (pannkaka), köttbullar och galen i ärtor och smör🙈 Han älskar även sushi precis som jag, soya och lax älskar han så vi brukar unna oss de nångång sådär och de är så mysigt att gå ner på stan och käka med honom!
 
Förskolan tycker jag går sådär, han har blivit ledsen varje gång nu när jag lämnat i veckan men han blir även glad efter nån sekund när jag gått säger dom så det känns skönt. Det är även andra barn som gråter när de blir lämnade så det smittar lätt av på varandra, vi mammor brukar även prata när vi går därifrån så det känns lite skönare att alla känner lika. För det är tuffare än vad man tror när man måste gå ifrån sin älskling som sträcker armarna efter en och man måste gå, fy. Andreas får det mest lyxigt som får hämta, de är bästa känslan för då får man en glad springande kille i famnen. Fast den här veckan har jag hämtat mest så de är kul, bästa stunden på dagen. Påvägen hem har vi alltid en lek och han börjar alltid "Babba" så säger jag "Diddi" så säger han nästa tills vi rabblat upp alla från Babblarna. Och när jag frågar "Vart bor Maxell, mamma,pappa och Nelly" så pekar han upp till våran balkong när vi närmar oss och säger "EDDII" som är Nelly😂💖



Kommentarer

Det brukar ju i regel gå över direkt och det är ju bäst att bara gå, 😁 trots att man vara vill stanna och krama och trösta. Fina bilder och kläder.

Svar: ja eller hur, man har lärt sig det nu! ;) tack, fin blogg!
Elisa Sivén


Kom ihåg






Trackback