LIFE UPDATE

(null)
(null)
(null)
De har hänt mycket sedan sist. Jag är som sagt mest aktiv på instagram: minmaxell. Men de stora som har hänt är att jag har fått ett jobb!! Ett heltidsjobb vilket jag ser framemot! Jag är så redo för att sätta igång och att vi äntligen kan spara mer tillsammans! Jag älskar att se framåt, nå våra mål tillsammans som familj som att unna oss en resa,åka på små weekends, prova olika resturanger ja men sånt som vi gillar fast lite mer nu! Och så ska jag faktiskt unna mig en ordentlig vinterjacka och jag har redan kollat ut en som jag velat ha i många många år, vilken de blir får ni se sen. Jag måste ju först börja jobba😜
 
Maxell ska få en uppdaterad vintergarderob också, med en ordentlig vinter overall och vinter kängor. Förra året fick han en från H&M bara eftersom han inte kunde gå så tyckte vi att de var onödigt att lägga pengar på en "bäst i test" overall med massa funktioner. Och de är inge fel med H&M men vi vill gärna ha kvalité med bra skydd för regn och kyla nu när han rör sig och leker mer ute. Vi beställde även nu ett par Kavat stövlar som är fodrade, bild kommer! Vi har även Kavat höstboots som ni kan se lite av på bilderna och dom är vi också nöjda med förutom att de är dragkedja som kan bli lite trög när han lekt i sand osv. Men han ska få ett par han kan ha på förskolan också. Vi har märkt att de behövs dubletter av allt egentligen för ibland så råkar man glömma av en jacka där eller överdragsbyxor och så har han inte de hemma på helgerna osv. Så de är ett tips till er som ska börja på förskolan! Och sen behöver man inte ha så fina kläder till förskolan, vi har köpt basic grejer sen begagnat som är i bra skick till dagis och så har vi de lite mer "finare" kläderna hemma. 
 
Förskolan går för övrigt bra. De har varit några dagar efter inskolningen då han var ledsen när jag lämna men nu springer han bara in, kommer på att han ska säga hejdå, vänder sig om och vinkar jag får inte ens en kram längre😩 Men han trivs jättebra så de är skönt att veta i mammahjärtat nu när vi båda ska jobba heltid. De ger ju en lite skuldkänslor såklart att han kommer få så långa dagar men han och vi kommer fixa det så får vi ta vara på kvällar och helger ordentligt med roliga äventyr och mys.
 
Och man märker redan hur mycket han har växt på så kort tid sedan han börja och vilka påhitt han har lärt sig av andra som vi aldrig sett haha! Som att springa och kasta sig ner på golvet för att låtsas ramla 😂 De är kul men lite drygt när vi är i butiker och folk tror han ramlar på riktigt och vill hjälpa han så gör han likadant igen och igen🙈  Busunge är vad han är men väldigt snäll och nu vet han även om att när han inte får som han vill så springer han in i sitt rum och sätter sig i sin myshörna och stannar där tills han slutat tjura vilket är bra och jättegulligt. För mamma kommer inte säga ja till kakor på morgonen hur söt han än må vara, så är de bara😏
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback