SNART ÄR DET JUL

(null)
(null)
(null)
Jag har varit lite frånvarande överallt. Ibland får jag lust att blogga och uppdatera överallt och ibland inte alls. Jag tycker om att lägga ner tid på mina instagram bilder tex och om jag ska blogga vill jag helst vara positiv och skriva om något inspirerande eller något som händer i livet som är roligt att dela med sig av. 

Men jag har inte känt mig så glad och positiv på senaste tiden. Jag har haft luftrörsinflamation i tre veckor som gjorde att jag mest legat ner och hostat sönder mina lungor men de är inget som är farligt eller att jag tycker synd om mig själv utan de bara gjorde mig uttråkad och nere. Och så kom november och december, blivit sjuk fram och tillbaka med Maxell för vi båda är på förskola om dagarna som är den mest drabbade arbetsplatsen att bli smittad på.. så vabb tiderna har börjat och de är bara kämpa på när man själv är sjuk. 

Nu är vi lite bättre i alla fall och snart är de julafton, bara en vecka kvar och de känns konstigt. Trots julgran och julpynt så har jag inte så mycket julkänsla, man kanske inte får det på samma sätt längre? Jag älskade julen när farmor levde, de var våran tid och de här blir andra året utan henne.. saknar henne så mycket, så de känns lite jobbigt kring jul och bli påmind. Jag önskar att hon bara var här och fick vara med sina två barnbarns barn som hon hade älskat så mycket. Men hon kommer vara med ändå och vi ska fira jul för barnens skull i släkten. 

Jag ser så framemot Maxells min när han öppnar sina julklappar, han kommer få en julklapp av oss dels för att vi inte vill skämma bort honom med en massa (och för att andra kommer ändå göra det🙈).  Men de vi har köpt är i alla fall en stor brandbil som han kan leka med och kommer att älska! För han är besatt av bilar och speciellt brandbilar🤗 Hoppas hans morfar kan vara tomte de hade varit så kul nu när han har börjat förstå vad en tomte är. Längtar! 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback