NÄR LÄKARE SÄGER FEL ...

Våran lilla plutt blev sämre efter helgen.. Han kändes pigg och friskare men så gav vi pencilin för en läkare på bvc sa att han hade öroninflammation men så blev han riktigt dålig av den, fick hög feber och hängig så efter nån dag med samma beteende ringde jag 1177 för att rådfråga vad jag kunde göra och hon sa att vi skulle åka till barnakuten på en gång vilket gjorde mig orolig såklart så vi åkte in.
 
Väl där blir vi skickade hit och dit som vanligt men de visade sig att han inte hade öroninflammation eller att han ens har haft det så han hade reagerat på pencilinet som han egentligen inte ens behövde ta! 😠 Och de här är inte första gången läkare säger olika... Jag förstår att de är svårt att avgöra på små barn men när läkaren på akuten sa att de är galet att de tagit fel på något sånt som man ser så tydligt så tänker man lite på hur de ens kan vara möjligt? 
 
Men nu vet vi i alla fall att han inte ska ta pencilin så hoppas vi på att han blir bättre snart. De är så jobbigt att se honom så olik sig, han vill inte äta nånting. Han älskar gröt klämmisar som han får ibland som mellis men inte ens dom vill han ha 😔 Så vi försöker få i han minsta lilla även om de är svårt och mycket vatten så hoppas jag att han snart blir frisk igen! 💖



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback