DOP FÖR MAXELL

I lördags den 1 juli hade vi dop för våran fina kille Maxell. Jag har lite blandade känslor för kyrkor, präster och allt det kristna runt omkring eftersom jag själv inte är döpt eller haft något med kyrkan att göra. Men jag kände att det här handlar ändå inte om mig och om vad jag tycker, jag ville ha något fint för Maxell och ett dop känns mer ordentligt och inte nå tjavs.. För "namngivning, namnfest" känns lite påhittat, mer som ett födelsekalas och de har han ju redan haft när han kom kan man säga. Så ett dop känns mer planerat och strukturerat av präst, lokal osv och så slipper vi själva prata så mycket ;)
 
Prästen vi hade var väldigt modern ändå inte så mycket gud snack och onödigt prat utan hade humor, var väldigt enkel och kort i talet sedan sjöng hon "Your Song" som vi valde från filmen Moulin Rouge som vi älskar och tyckte passade bra. Så det blev lite mer personligt och hon sjöng så fint! Vi valde även mina kusiner Tilda, Zebastian och Wilma som våra faddrar eller som gudmor/gudfar och lillemor som Wilma själv kalla sig. Det gjorde vi för att dom betyder väldigt mycket och för att de ska få känna att de har en speciell plats i Maxells liv som dom tycker så mycket om. Så vi är väldigt nöjda med dagen, vi hade dopet i Skultuna Kyrka för att de var den finaste kyrkan i Västerås som även var ledig det datumet.
 
Efter dopet var vi i en lokal där vi bjöd på två marängtårtor som Maxells mormor bakat, cupcakes och chokladbollar som mina kusiner bakat, cake pops som vår vän Sarah bakat, kolakakor som Maxells farmor bakat, tusentals bullar från Maxells gammelmormor ;) Och en köpt tårta för allergiker och lite annat smått och gott. Vi bjöd våra släktingar och de närmaste vännerna. Tusen tack allihopa för att ni kom och för de fina presenterna! Vi är så glada över att ha er alla i vårat och Maxells liv ♥



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback