BVC BESÖK

Nu har man kommit in i mamma rollen ordentligt, jag älskar det även om det är mycket jobb så är det som att man alltid varit mamma och pappa på något sätt. Det här passar oss så bra! Igår var vi på BVC igen, har varit där två gånger nu och han har gått upp från 3,5 till 4,3 på två veckor! Jag känner mig som en ko som bara ammar och ammar men det är ju bra att han går upp! Men o andra sidan om han fortsätter gå upp i den här takten så har vi snart en tung tjockis haha! Och herregud va jag älskar amningskudden, vad hade jag gjort utan den? Och babynestet, de är verkligen dom två sakerna som vi uppskattar mest här hemma. 
 
Maxell har även börjat vara vaken mer på dagarna, han tittar runt och det är så fint när man får ögonkontakt med honom och pratar lite och han kan le lite men även göra miner som ser så roliga ut. Nätterna är han också vaken på men då är han inte lika glad av sig, då har han ont i magen oftast och ingenting duger så det är ganska tungt. Och ja, jag visste om att de inte blir mycket sömn med småbarn men när man är mitt i de så är man känslig. Jag googlade till och med på kolik och frågat bvc men det har han inte (än i alla fall tack och lov) för då hade han skrikit mer i timmar. Oftast är det att han är hungrig, byta blöja eller närhet.
 
Men vi kämpar på, Andreas har börjat jobba i veckan så jag låter han sova även om han vill hjälpa till men jag tar bytena, amningen och närheten nu så han ska orka jobba min älskade. Han tycker de är skitråkigt att inte få vara hemma med oss vilket vi också tycker men vi uppskattar kvällarna ihop och försöker mysa så mycket vi kan ändå och nu är det äntligen helg! ♥ 



Kommentarer

Så fint det blivit här inne och söt han är

Svar: tack :D
Elisa Sivén


Kom ihåg






Trackback