INSKOLNING DAG 1

(null) (null)
(null)
(null)
Det är nu de händer, när våran lilla bebis växt upp till en liten pojke som nu ska börja på dagis (eller förskola men för mig kommer de alltid heta dagis). Tiden har gått så fort! Men de är nu de händer grejer och varje dag lär han sig något nytt och nu blir det ännu mer på dagis!

Jag har inte varit orolig alls inte Andreas heller, visst är de tråkigt att året hemma är över med honom men samtidigt så behöver han få utvecklas nu på egen hand, träffa kompisar och lära sig mer saker. Så vi har varit mest peppade över den här dagen! Så första dagen är bara en timmes inskolning och även imorgon sen blir det lunch på onsdag som man är med på och sen första lämning i slutet på veckan.

Maxell och jag promenerade dit då de ligger väldigt nära, vi gick in och han tog upp handen och hejade när vi kom in haha. Sen hitta han bilarna såklart och börja leka med dom på ett litet bord vilket han alltid gör. Han titta inte en enda gång mot mitt håll eller på mig så jag la in hans blöjor i hans låda som han fått och prata med pedagogerna medans han röjde. De var fler som blev inskolade så de var många barn, Maxell lekte lite med en pojke som också stod vid bilarna. Sen var de frukt stund och alla satte sig i ringen förutom Maxell som ville fortsätta leka men jag försökte locka honom men han titta bara mot mig och sa "näää" med sitt söta ää ljud sen så såg han äpplena och satte sig i mitten av ringen och log mot alla och sa "HÄÄJJ" haha! Pedagogerna skratta till lite, klassens clown redan! 🙈😂 

Sen lekte han lite till med bilarna och så gick vi hem och han vinka till alla hejdå. Så jag tror eller vet att de här kommer gå jättebra, jag kunde lika gärna gått redan idag ifrån för han skulle ändå inte märkt de haha, så populär är mamma😂 Så finns de bilar och bord man kan leka på så är han nöjd!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback