DOM HAR FLYTTAT HEMIFRÅN

 
De är med tårar i ögonen som jag skriver de här, jag kan knappt titta på bilderna utan att börja gråta. För vissa är de bara katter men för oss och många andra familjemedlemmar. Dom har inte dött vill jag börja med utan vi har varit tvungna att lämna över dom till andra familjer där de får det bättre.
 
Leo (den ljusa) trivdes inte alls när vi flyttade till Örebro och när Maxell började krypa så blev han stressad och började visa revir på olika platser, helst i Andreas skor🙈  Så då förstod vi att något inte stod rätt tlll och skulle prova ifall våra vänner kunde ta honom och om han mådde bättre där och de gjorde han. Han bor på landet nu sen snart ett år tillbaka hos en av mina bästa vänner Jennys föräldrar som är änglar. Jag är så tacksam och de älskar honom och de har inte varit några problem och vi kan hälsa på vilket känns tryggt även om jag saknar honom så mycket här hemma då han är så social och mysig❤️ 
 
Chanel som inte är lika social och aldrig varit men ändå kelig när hon själv får bestämma lämnade vi faktiskt igår till ett hem där hon kommer få de bättre. Hon har alltid hållt sig undan och tycker om att vara själv men gosar gärna på kvällarna och sover på Andreas mage på nätterna. Men vi har märkt att hon inte riktigt trivs med Nelly och vi har haft koll på dom två så de inte ryker ihop.  Och nu när vi kom hem från resan så skrek hon väldigt mycket, fräste och visa ragg mot Nelly (våran hund) som hon aldrig gjort förut så vi vågade inte ha henne kvar för att riskera att skada Nelly eller Maxell som gärna vill gå mot henne. Jag tror att hon kommer trivas mycket bättre utan andra djur och barn. Men de är klart att man kommer sakna hennes fina sidor och ha henne tätt intill och gosa❤️
 
Jag har alltid varit emot att man skaffar djur och sedan lämnar bort dom men om de har haft ett bra liv under många år under samma tak och att de finns anledningar så måste man. Det har inte varit lätt men hellre att dom får fortsätta leva än att de ska avlivas för de finns inte alls i min värld om inte djuren skadat någon allvarligt eller är obotligt sjuka såklart. Men friska djur ska inte mördas! Och jag kommer aldrig glömma dom 6 och 9åren vi fick med världens goaste katter❤️



Kommentarer

Du gjorde rätt dock. Om du tror att katterna har det bättre någon annanstans så är det nog så. Jag förstår att du är ledsen, men du gjorde rätt!

Kramar <3

Svar: åh tack, dina ord värmer! kramar <3
Elisa Sivén

Så sorgligt, men du gjorde nog rätt val <3

Svar: <3
Elisa Sivén


Kom ihåg






Trackback