DET ÄR INTE BARA ATT SKAFFA BARN

(null)
De finns de som inte kan få barn, de som kämpar och kämpar men ingenting händer. Och de finns de som har barn helt utan hjälp, som helt själva kämpar med sömnlösa nätter och måste ständigt hålla koll. Så vem är jag som klagar över för lite sömn? Jag älskar min sömn det gör jag och man är så sjukt känslig när man har sömnbrist.. Men jag skulle aldrig någonsin förändra något.  Hur irriterad man än känner sig av att bli väckt så går det över så fort man ser de viktigaste man har i livet, han som står där i sin säng med stora ögon, håret åt alla håll och världens leende och säger litet "hej!" och tar upp sina armar mot en😊 

Jag hade en viss bild av hur de kunde vara att bli förälder innan men man kan faktiskt aldrig föreställa sig förrän man själv är det. Det är jobbigt emellanåt de ska jag inte ljuga om men de är de häftigaste man kan vara med om på alla sätt. Minsta lilla framsteg blir så stort och att få se världen igenom hans ögon är fantastiskt. Och att dessutom få dela alla moments med mannen man älskar, pappan till våran son gör det ännu bättre. Han är världens bästa pappa, han har sån koll på allt och vi kompletterar varandra så bra. Vi är ett bra team och fortfarande förälskade.

Det är viktigt med kärlek. Och det är viktigt att känna sig redo för barn, inte att man bara vill ha det utan att man känner att man gjort de mesta som par innan. Man måste lära känna varandra på riktigt och vara med på att skaffa barn lika mycket. Det är inte bara att skaffa barn och tro att allt löser sig påvägen. De flesta gör slut efter första året och de är inte konstigt för de är tufft i början och om man då inte känner varandra utan och innan och kan hjälpas åt så går det inte. Vi väntade i 8år och har hunnit gjort det mesta själva och sista resan kände vi båda att vi skulle vilja göra de här med vårt barn, vi fick en längtan båda två som växte fram mer och mer och pratade om de mycket innan vi bara skaffade. 

För de är viktigt att prata, lyssna, ta hand om varandra och respektera varandra. Ibland får jag nästan nypa mig i armen för att förstå att jag lever de liv jag gör idag, jag är så tacksam för de jag har och är. Mamma. Det är det häftigaste man kan bli och vara med om tillsammans med hans pappa som jag älskar så mycket. Den kärleken är starkare än någonsin och den här helgen är våran, bara din och min❤️





Kommentarer

Kom ihåg






Trackback