PREMIÄR I NYA OVERALLER!

Förra veckan började det bli minusgrader så då fick Maxell göra premiär i nya vinteroverallen! Den beställde mormor såklart (jag tror inte vi har hunnit köpt ett enda plagg själva sen han kom haha!). Jag var lite skeptisk för den var ifrån H&M men man ska inte underskatta H&M, den känns skön, rymlig, tål regn och snö väder så vi är jätte tacksamma såklart! Stövlarna är fodrade från Kavat som är lätta att sätta på och av, tål både regn väder och snö även om vi kommer köpa ett par rejäla vinter stövlar sen så inte gummit spricker. 
 
Det blev även regn i veckan och inte lika kallt så då fick han göra premiär i nästa overall som var en regnoverall från Lindberg Sweden, hur söt är inte den? Han passar i gult och så syns han på förskolan haha! Innuti så är de bomullstyg, de värmer inte så bra som jag hoppats då jag leta efter en fodrad men de funkar lika bra med fleece kläder under. Och så fick han ha sin "ridhjälms" mössa från Polarn&Pyret haha! 
 
Och för övrigt så går det jättebra på förskolan för både mig och honom. Han har kommit in i att jag jobbar där, han vinkar, sätter sig i matsalen och vinkar när han ska gå kanske ger en kram ibland men vet att han ska till sin avdelning. Det är så häftigt hur fort de lär sig saker! Både bra och dåliga 😜



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback